Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T14:16:38+02:00
Czworokątny
ściany:5
wsz. krawędzie:8 bocznych:4
wierzchołki:5

trójkątny:
ściany:4
wsz. krawędzie:6 bocznych:3
wierzchołki:4

dziesięciokątny
sciany:11
wsz. krawędzie:20 bocznych 10
wierzchołki:11
2 5 2
2010-04-12T14:19:18+02:00
OSTROSŁUP CZWOROKĄTNY ma;
- 4 krawędzie boczne, 8 wszystkich krawędzi, 4 ściany i 5 wierzchołki

OSTROSŁUP TRÓJKĄTNY ma;
- 3 krawędzie boczne, 6 wszystkich krawędzi, 3 ściany i 4 wierzchołki

OSTROSŁUP DZIESIĘCIOKĄTNY ma;
- 10 krawędzi bocznych, 20 wszystkich krawędzi, 10 ścian i 11 wierzchołków


6 3 6
2010-04-12T14:19:43+02:00
Używasz takich wzorów: (dotyczą one tylko ostrosłupów)
K=n×2
W=n+1
S=n+1
gdzie: k- krawędzie, w- wierzchołki, S - ściany, n - liczba kątów w podstawie

Więc liczymy:
a)ostrosłup czworokątny
K=4×2=8
W=4+1=5
S=4+1=5
b)ostrosłup trójkątny
K=3x2=6
W=3+1=4
S=3+1=4
c)ostrosłup dziesięciokątny
K=10×2=20
W=10+1=11
S=10+1=11

Myślę, że już wiesz jak to się liczy :D Pozdrawiam :)
1 5 1