Nawiększa na świecie pizza miała kształt koła o średnicy 30 m. Ole metrów kwadratowych tej pizzy otrzymalby kazdy z uczniow twojej klasy gdybyście podzielili ją między siebie na równe części? < moja klasa liczy 26 osó >przyjmij że &#39;pi&#39;=3 :)) proszęo rozwiązanie;);* straaaszna pani od matmy się czeepia mnie -.-&#39;

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T20:50:45+01:00
D= 30 m
r=30 : 2= 15 m
P= πr² P= 3* 15m²
P=3* 225m
P= 675 m²
675m² : 26 = 25,96 ≈ 25 ( bo nei da sie doczepic tych 0,4 )
wiec kazdy uczen otrzyma po okolo. 25m² pizzy

PROSZE;]
2009-11-03T20:51:48+01:00
P=πr²
P=π15m² [średnica 30m,więc promień to połowa]
[trzeba podnieść 15 do kwadratu]
P=225π
P=225π:23
[podzielić na liczbę uczniów]
P=9,8π * 3
[razy trzy, bo w zadaniu π=3]
P=29,4
Odp. Każdy zje 29m² pizzy.
2009-11-03T20:58:37+01:00

Obliczam promień pizzy:
r=30m:2=15m

Obliczam powierzchnię pizzy:

P=π*r²
P=3*15²
P=3*225 m²
p=675 m²
Każdy z uczniów klasy otrzyma 675/26m² tj, ok 26m²pizzy