Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T14:33:38+02:00
A)
3x+5=35
3x=35-5
3x=30
x=10
b)
-2x+14=5x-14
-2x-5x=-14-14
-7x=-28
x=4
c)
-12x-6=-6x+6
-12x+6x=6+6
-6x=12
x=-2
d)
7x+14=-28
7x=-28-14
7x=-42
x=-6
e)1/2x+2/8=4
1/2x=4-2/8
1/2x=3 i 6/8
1/2x=3 i 3/4
1/2x=15/4
x=30/4
x=7 i 1/2
2010-04-12T14:37:12+02:00
A) 3x + 5=35
3x=35-5
3x=30 /:3
x=10
b) -2x + 14= 5x - 14
-2x-5x=-14-14
-7x=-28 /:-7
x=4
c) -12x - 6 = -6x + 6
-12x+6x=6+6
-6x=12 /:-6
x=-2
d) 7x + 14 = -28
7x=-28-14
7x=-42 /:7
x= -6
e) 1/2x + 2/8 = 4
1/2x=4-2/8
1/2x=3 i 6/8
1/2x=30/8 /:1/2
x= 30/4
x=7,5