We wtorek kajakarz przepłynął pewien odcinek rzeki w czasie 8 h.Następnego dnia tę samą drogę przepłynął w czasie o ¼ krótszym niż we wtorek . W jakim czasie przepłynął ten odcinek rzeki za drugim razem ?

Wojtek wyjechał samochodem do babci mieszkającej w odległości 160 km od jego domu . Po przejechaniu ⅝ trasy Wojtek zatrzymał się aby zatankować paliwo.Ile jeszcze kilometrów zostało do końca podróży ?

Daje naj naj naj !!!!!Proszę o pomoc pilne

2

Odpowiedzi

2010-04-12T14:37:28+02:00
A-liczba godz we wt
y-liczba godz w sr
y=a-1/4a
y=8-2=6

8/8=160km
5/8=x x-kilometry przejechane przed zatankowaniem
x=100
160-100=60km

3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T14:46:32+02:00
Zad 1.
Dane:
8h - czas przebytejdrogi we wtorek
8h - (8h * 1/4) - czas samej drogi przebytej w środę.

Rozwiązanie:

8h - (8h * 1/4) = 8 - (8 * 1/4) = 8 - 8/4 = 8 - 2 = 6

Odp.
W środę kajakarz ten sam odcinek drogi przepłynął o 2 godz. szybciej, czyli w czasie 6 godz.

Zad. 2
Dane:
160km - odległość którą Wojtek miał do pokonania
5/8 * 160km - postój na tankowanie
X - odległość do pokonania po tankowaniu.

Rozwiązanie
X = 160 - (160 * 5/8)
X = 160 - 800/8
X = 160 - 100
X = 60 [km]

Odp. Wojtkowi po zatankowaniu samochodu został jeszcze 60km odcinek pokonania drogi jaką mił do pokanania z doległości 160 km jak go dzieliła od babci.
6 5 6