Odpowiedzi

2010-04-12T14:37:20+02:00
(0,5y+7)2=y-14
y+14=y+14
0=0
równanie tożsamościowe

5(z-1)=(3z-10)4
5z-5=12z-40
7z=35
z=5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T14:40:12+02:00
0,5y+7=(y-14):2
0,5y+7=0,5y-7 //×2
y+14=y-14
y-y=-14-14
0=-28
RÓWNANIE SPRZECZNE!

1/4(z-1)=3/5z-2
5/20(z-1)=12/20z-2
5/20z-5/20=12/20z-2 //×20
5z-5=12z-40
-5+40=12z-5z
35=7z //÷7
5=z
2010-04-12T14:45:29+02:00

0,5y+7=(y-14):2
0,5y+7=0,5y-7
0,5y-0,5y=-7-7
0=-14
równanie fałszywe, sprzeczne

1/4(z-1)=3/5z-2
1/4z-1/4=3/5z-2
-1/4+2=3/5z-1/4z
3/4=12/20z-5/20z
3/4=7/20z
15/20=7/20z /*20
15=7z /:7
z=2i1/7