Klasa I zamierza wypożyczyć 21 rowerów na ośmiogodzinną wycieczkę.Wypożyczalnia sprzętu sportowego pobiera opłatę stałą od każdego roweru w wysokości 13 zł oraz po 5,40 zł za każdą godzinę . Jaką kwotę muszę zebrać uczniowie klasy I aby wypożyczyć rowery?

3

Odpowiedzi

2010-04-12T14:41:26+02:00

21 rowerów * 13 zł za rower = 273 zł za rowery dla klasy na jedną godzinę
273 zł * 8 godzin = 2184 zł za wycieczkę.

Odp.: Klasa musi uzbierać 2184 zł na wycieczkę rowerową.
1 1 1
2010-04-12T14:41:40+02:00
21*13+21*8*5,4=273+907,20=1180,20zł
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T14:41:53+02:00
21 rowerów
13zł od jednego roweru
5,40zł za jedna godzine

21 * 13zł = 273zł - za rowery
8 * 5,40zł = 43,20 zł - za 8 godzin wypożyczenia

273zł + 43,20zł = 316,20zł - razem


Odp.: Klasa musi uzbierać 316,20zł na wycieczkę rowerową.


3 4 3