Mam wazne zadanie na jutro... daje najwiecejjj;-!

pomuzcie mi... musza byc rozwiazane 3 zadania... za rozwiazane daje najlepsze ;-))


1.W polsce olej otrzymuje sie z rzepaku i slonecznika. Rzepak zawiera około 40% oleju, natomiast słonecznik około 50%. Z ilu kilogramów rzepaku uzyska sie taka sama ilosc oleju , co z 260 kg słonecznika??
________________________________________________________



2. Tata moniki kupujac telewizor, zaplacił 2/5 naleznosci gotówka, a pozostała kwote 1500 zl w ratach. Oblicz ile kosztował telewizor?
______________________________________________________



3. Ile gramów soli i ile gramów wody należy użyc do przygotowania 150 gramów 5%-towego roztworu??
________________________________________________

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T14:41:49+02:00
Skopiuj tą treśc na www.zapytaj.pl
napewno ktoś ci pomoże.:)
  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T14:43:31+02:00
Zad1.
260 kg * 50% =260*0,5=130 kg

130 kg to 40%
x kg to 100%

x=(130*100)/40%=325

z 325 kg otrzymuje się taką samą ilość oleju co z 260 kg słonecznika

zad2.
x- cena telewizora

2/5x+1500 zł=x
2/5x-x=-1500
-3/5x=-1500 /*(-1)
3/5x=1500
x=2500

telewizor kosztował 2500 zł