Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T14:46:50+02:00
Ameryka Południowa:
rzeka - Amazonka - Najdłuższa rzeka świata - 7025 km
jezioro - Jezioro Maracaibo - 14343 m kwadrat

Ameryka Północna:
rzeka - Mackenzie - 4240 km
jezioro - Jezioro Górne - 82414 m kwadrat

a środkowa, przykro mi ale niewiem ;p
12 4 12
2010-04-12T14:48:39+02:00
Jeziora A. Północnej:
Wielkie Jeziora Północnoamerykańskie, Wielkie Jezioro Niewolnicze, Wielkie Jezioro Niedźwiedzie, jeziora Athabaska, Reniferowe, Winnipeg
W Górach Kaskadowych występują niewielkie powulkanicze jeziora kraterowe. Na obszarze tarczy kanadyjskiej znaleźć można kilka przykładów jezior meteorytowych.
Na obszarze Wielkiej Kotliny znaleźć można jeziora reliktowe, stanowiące pozostałość wielkich jezior plejstoceńckich, które w suchym klimacie uległy znacznemu zmniejszeniu i zasoleniu. Przykładem takiego jeziora jest Wielkie Jezioro Słone.
W Ameryce Środkowej znaleźć można przykłady jezior pochodzenia tektonicznego (Nikaragua, Managua) i kraterowego.
A. Południowa:
Maracaibo, Patos, Titicaca, Poopó, Mirim, Buenos Aires/General Carrera, Mar Chiquita, Argentino, Viedma, O'Higgins/San Martín, Llanquihue, Fagnano, Nahuel Huapí