Odpowiedzi

2010-04-12T14:48:17+02:00
Zwierzęta pustynne:
- Wielbłądy :
- ma dwa duże wyrostki tłuszczowe;
- Skorpiony:
- aktywny w nocy, zakopuje się w dzień;
- Fenek:
- aktywny w nocy, śpi w dzień;
Niedźwiedź polarny:
- duża ilość tłuszczu, grube futro;
- Foka:
Tłuszcz, grube futro.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T14:57:24+02:00
Przystosowania zwierząt do życia w warunkach pustynnych:
-fenek:ma ciekawy sposób chłodzenia własnego ciala.W jego wielkich małżowinach usznych naczynia krwionośne tworzą bardzo gęsta siatkę.Przepływająca przez uszy krew jest chłodzona przez owiewającu uszy wiatr.
-ptaki:nieliczne ptaki występujące na pustyni mają ciekawy sposób transportowania wody np.samiec stepówki przynosi pisklętom wodę na swoich piórach.
-wielbłąd:potrafi długo obejść sie bez wody.Sierść zapewnia mu ciepło w chłodne noce,a w upalne dni chroni przed przegeżaniem.Płaskie dwupalczaste stopy zapobiegają w zapadaniu się w piach.
-skorpion:w ciągu dnia kryje się przed upałem w wykopanych w piasku norkach lub pod kamieniami.
-jaszczórki i węże:chronią się tak jak skorpion.