1.Rozwiąż równania .
a)6x=3
b)-3x=7
c)2x= 1/5 ( 1/5 = jedna piąta )
d)1,2x=4,8
e)1/3x=3 ( 1/3 = jedna trzecia )
f)-3/5x=-5 ( -3/5 = minus trzy piąte )
g)3/4x=-4/9 ( 3/4 = trzy czwarte , -4/9 = minus cztery dziewiąte )
h)0,1x=-7

Bardzo proszę również z rozwiązaniami ( nie same odpowiedzi :D ) .

Z góry dzięki :) .

2

Odpowiedzi

2010-04-12T14:51:52+02:00
A)6x=3
x=3/6
x=1/2

b)-3x=7
x=-7/3
x=-2 i 1/3

c)2x= 1/5 ( 1/5 = jedna piąta )
x=1/(2*5)
x=1/10

d)1,2x=4,8
(12/10)x=48/10 |*10
12x=48
x=4

e)1/3x=3 ( 1/3 = jedna trzecia ) |*3
x=9

f)-3/5x=-5 ( -3/5 = minus trzy piąte )*5
-3x=-25
x=25/3
x=8 i 1/3

g)3/4x=-4/9 |*4
3x=-16/9 |*9
27x=-16
x=-16/27

h)0,1x=-7
1/10 x=-7
x=-70
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T14:52:43+02:00
A)6x=3 /:6
x = 1/2 (jedna druga)

b)-3x=7 /:(-3)
x = -7/3
x = -2 i 1/3


c)2x= 1/5 /:2
x = 1/5*1/2
x = 1/10 (czyli 0,1)


d)1,2x=4,8 /:1,2
x = 4


e)1/3x=3 /:1/3
x = 3:1/3 / dzielenie czyli mnożenie przez odwrotność
x = 3/1*3/1
x = 9


f)-3/5x=-5 /:(-3/5)
x = (-5/1)*(-5/3)
x = 25/3
x = 8 i 1/3


g)3/4x=-4/9 /:3/4
x = (-4/9)*4/3
x = -16/27



h)0,1x=-7 /:0,1
x = -7:0,1
x = -70

proszę bardzo, mam nadzieje, że te obliczenia wystarczą :)