Odpowiedzi

  • n132
  • Początkujący
2010-04-12T14:55:41+02:00
Moim zdaniem nie ponieważ chciał tylko ułatwic życie ludziom którzy jeszcze wtedy praktycznie niw umieli nic zrobic a co dopiero mówic o rozpaleniu ogniska,a pomoc innym to przecież nic złego.
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T15:05:52+02:00
Prometeusz został przykuty do skały Kaukazu za to że pomagał ludziom lecz za to, iż zakpił z Zeusa. Bohater ten próbował pomóc słabym ludziom i postanowił ukraść promień słońca, aby jego przyjaciele mogli się trochę ogrzać. Za to jednak dostał tylko ostrzeżenie. Jednak gdy ludzie sprzeciwili się oddawania Bogom ofiary, gdyż żyło się im coraz ubożej to Prometeusz próbował im pomóc i wymyślił sposób na to. Poszedł na Olimp do Zeusa i poprosił aby wybrał sobie ofiarę, ale tkwił w tym podstęp, a mianowicie wziął dwa worki do jednego wrzucił kości, nieczystości, odpadki i przykrył to słoniną, a do drugiego włożył najlepsze kawałki z mięsa i przykrył to odrobiną flaków i powiedział do Zeusa aby wybrał sobie ofiarę. Zeus nie zastanawiając się wybrał ten worek z ofiarą dla siebie, który był przykryty słoniną. Gdy zajrzał on do środka i zobaczył co w nim jest to się straszliwie zezłościł i ukarał Prometeusza uwięzieniem go do skały i codziennego wyjadania mu wątroby przez sępa. Myślę, że nie zasłużył na taka kare, ponieważ chciał tylko pomóc w życiu słabszym od siebie, żeby żyło sie im lepiej.
4 5 4