PILNE NA JUTRO:***

Zad.1.
a) Oblicz obwód sześciokata foremnego wpisanego w okrąg o promieniu 4 cm
b) Oblicz obwóg kwadratu wpisanego w okrąg o promieniu 8 cm
c) -||-||-||- trójkąta równobocznego wpisanego w okrąg o promieniu 2 cm

Zad. 2

W okrąg p prommieniu 12 cm wpisano sześciokąt foremny i na tym okręgu opisano szesciokąt foremny. Oblicz różnicę obwodów tych sześciokątów.

DAAAM NAJ !!!!!:****

Te zad są w ZBIORZE ZADAŃ na stronie 67 - do ggimnazjum MATEMATYKA 2 - TAKIE NIEBIESKIE

HEEEEEEEEELP!!!!

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T15:00:41+02:00
Zad1.
A)Obwód szesciakata 6a =wiec 6x4=24
pole oblicz ze wzoru podanego w załacznikach
b) obwód 4a=wiec 16x4=64
pole a²= 16x16= 256

zad2.
kluczowe jest to, że sześciokąt foremny to 6 trójkątów równobocznych. Zauważ, że ten mniejszy sześciokąt będzie miał bok o długości równej promieniowi r czyli a=12cm . Czyli jego obwód = 6a = 6*12 = 72cm.

A ten większy 6-ściokąt: podzielmy go na 6 trójkątów równobocznych: promień okręgu (r) będzie wysokością takiego trójkąta, na którą jest wzór:
h=b√3/2
b - tak oznaczyłem bok "większego" sześciokąta
z czego:
12=b√3/2
24=b√3
b=24/√3 =24√3/2=8√3

obw.6b=6*8√3=48√3
teraz różnica:
6b-6a=48√3-72cm.
co można też przedstawić jako:

6b-6a=48*1,732-72=83,14-72=11,14 cm.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T15:38:44+02:00