MATEMATYKA - OBJĘTOŚC GRANIASTOSŁUPA

1). Oblicz objętośc graniastosłupa prawidłowego sześciokątnego o krawędzi podstawy długości 4 cm i wysokości równej 15 cm.

2). Pole całkowite sześcianu wynosi 216 cm². Oblicz objętośc tego sześcianu.


proszę zrobic ładnie, krok po kroku :)



2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T15:07:01+02:00
1.
h=15
a=4
Pp=4*4=16
V=Pp*H=16*15=240cm3
2.

216cm2:6=36cm
√36cm=6cm

V=6*6*6=216cm
1 5 1
2010-04-12T15:10:12+02:00
1). Oblicz objętośc graniastosłupa prawidłowego czworokątnego o krawędzi podstawy długości 4 cm i wysokości równej 15 cm.

V= Pp*H = 4cm * 4cm* 15cm = 16cm2 *15 cm = 240 cm3

2). Pole całkowite sześcianu wynosi 216 cm². Oblicz objętośc tego sześcianu.
V = 6cm*6cm*6cm = 36cm2*6cm= 216 cm3
1 5 1