Odpowiedzi

2010-04-12T15:07:08+02:00
Sześciokąt foremny = 6 trójkątów równobocznych
r=a
a =30 cm
Obw=6a
Obw=180
Ptrójkąta=a*h/2
h=30*(pierwiastek z 3)/2
h=15(pierwiastek z 3)
Ptrójkąta=15(pierwiastek z 3)*30/2
Ptrójkąta=225(pierwiastek z 3)
Psześciokąta=Ptrójkąta * 6
Ps=225(pierwiastek z 3)*6
Ps=1360(pierwiastek z 3)[cm (kwadratowych)]
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T15:13:25+02:00
P= 6 *30² pierwiastek z 3 : 4 (na kresce ułamkowej)
P= 1350 pierwiastek z 3 cm²

Ob= 6 * 30= 180 cm