Odpowiedzi

2010-04-12T15:14:51+02:00
Jeśli tu chodzi o państwo to będzie:
*pożyczka u innych państw
*sprzedaz papierów wartościowych
*wykorzystanie zabezpiebpieczenia w złocie
*zwiększenie podatków
*Zmniejszenie zatrudnienia
*Srzedawanie przedsiebiorstw nalezących do państwa,nie mających strategicznego znaczenia dla jego funkcjonowania
14 4 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T15:15:52+02:00
Sposoby radzenia sobie z deficytem:

sprzedaż majątku znajdującego się w posiadaniu państwa, czyli prywatyzacja,
podniesienie podatków. Podobnie jak deficyt ma negatywny wpływ na gospodarkę,
ograniczenie wydatków, na które jednak często trudno się zdecydować pod wpływem presji różnych grup społecznych,
inflacja - dodruk tzw. "pustego pieniądza" przez państwo. Nominalnie deficyt się wtedy zmniejsza. Jest to jednak realizowane kosztem społeczeństwa oraz de facto ukrytą formą opodatkowania.
12 3 12