Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T15:14:40+02:00
Normanowie, zanim przyjęli chrześcijaństwo, wyznawali politeizm czyli wielobóstwo. Najważniejszymi bogami byli:
Odyn - bóg wojny,
Thor - bóg powietrza, błyskawic i piorunów,
Freya - bóg miłości oraz płodności.



Imiona bogów normańskich do dzisiaj są przechowywane w języku angielskim:


Odynowi, zwanemu też Wodanem poświęcony był dzień tygonia Wenesday - po polsku środa.
Thorowi poświęcony był dzień tygodnia Thursday, czyli czwartek.
Natomiast imię boga Freya przetrwało w wyrazie Friday - piątek.


Zwój - pierwotna postać książki w formie długiej wstęgi nawiniętej na dwa drążki Drążki te (wykonane najczęściej z drewna lub kości słoniowej) były dłuższe niż szerokość zwoju i nie były do niego przymocowane. Przed rozpoczęciem czytania drążki te wysuwano ze zwoju. Tekst zapisywany był w układzie kolumnowym, tzn. zwój przewijano w poziomie. Zwój czytano rozwijając sukcesywnie jego kolejne partie z jednej strony, zwijając je jednocześnie z drugiej strony (najczęściej już wtedy był to układ od lewej do prawej).
7 4 7
2010-04-12T15:19:57+02:00
Zwój to pierwotna forma książki,rękopis papirusowy lub pergaminowy,rolowany lub nawijany na drążki,ustąpił miejsca kodeksowi.

Mam tylko takie informacje,ale może ci się przydadzą.POZDRAWIAM.
3 2 3