Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T15:26:53+02:00
SŁOŃCE
Słońce powstało ok. 4,6 miliarda lat temu. Gwiazda centralna układy słonecznego , od Ziemi oddalona o ok. 150 milionów km. Temperatura rośnie wraz z głębokością 74 % stanowi wodór, 25 % hel, 1% pierwiastki ciężkie.
MERKURY
Merkury pierwsza planeta od Słońca. Odległość 58 milionów km. Średnia temperatura 350 stopni. CZas obrotu 1400 godzin, czas obiegu 0,24 roku Ziemsiego> Brak atmosfery.
WENUS
108 mln km od Słońca, temperatura 460 stopni, czas obrotu 5832 godzin, czas obiegu 0,6 roku.
ZIEMIA
150 mln km od Słońca sr. temp +15 stopni, czas obritu 24 godz, czas obiegu 1 rok
MARS
228 mln km od Słońca, sr temp -25 stopni czas obrotu 24 godz 37 min, czas obiegu 1,9 rok. Armosfera głównie CO2O.
JOWISZ
778 km od słońca. sr te,p -120 stopni czas obrotu ok, 10 godz, czas obiegu 11,9 lat.
SATURN
1429 mln km od Słońca sr temp -180 stopni, czas obrotu ok 10 godz, czas obiegu 29,4 lat.
NEPTUN
450 mln km o d Słońca sr temp -220 stopni czas obrotu 18 gosz 48 min, czas obiegu 164 lata.
2 3 2
2010-04-12T15:36:44+02:00
Merkury-Planeta, która jest położona najbliżej słońca. Jest na niej gorąco, ale nie najgoręcej jak uważa wiele ludzi. Praktynie bez atmosfery.
Wenus-Najgorętsza planeta w całym układzie słonecznym. Sąsiaduje z ziemią. Trudno zaobserwować jej powierzchnię ponieważ krążą nad nią liczne chmury.
Ziemia-Jedyna planeta, na której wytworzyło się życie. Jest pokryta powierzchnią skalistą i w dużej mierze wodą.
Mars-Nazywana też czerwoną planetą. Jej najwyższy szczyt trzykrotnie przewyższa mount everest(czy jakoś tak).Sąsiaduje z Ziemią.
Jowisz-Największa planeta w naszym układzie słonecznym. Jest złożona wyłącznie z gazów, dzięki czemu nie wyląduje na niej żaden prom ani statek. Na jego powierzchni jest ogromna burza potocznie nazywana wielką czerwoną plamą.
Saturn-Kolejna olbrzymia planeta tuż po Jowiszu. Tak samo jak on jest złożona z gazów. Posiada liczne pierścienie.
Uran-Jest bardzo ciekawy. Jest zwrócony do słońca biegunem! Kąt jego nachylenia to aż 97,9 stopni.planetę otacza 11 pierścieni.
Neptun-Niebieski kolor tej planety świadczy o obecności na niej metanu. Obrót wokół własnej osi zajmuje mu 16 godzin.
Pluton-Najdalsza planeta. Jest oddalona od słońca o ponad 6 miliardów kilometrów. Ma jeden księżyc, Charonem zwany. Czas obrotu wokół własnej osi tej malutkiej planety jest równy czasowi w jaki Charon okrąża jego.



ps. Po prostu kocham astronomię ;)
1 5 1