1. Uzupełnij równania reakcji chemicznych.
a) Al + Cl2 --->
b)....... + ........ ---> FeS
c)Na + Br2 --->
d)........ + ....... ---> FeI2
e)Ca + F2 ---> ........

f) SO2 + ....... ---> K2SO3
g) CO2 + Na2O ---> .........
h) ........ + ....... ---> Mg (NO3)2
i) P4O10 + ........ --> AlPO4
J) ....... + Fe2O3 ---> Fe2(SO4)3
k) Al2O3 + N2O3 ---> .............

2. Uzupełnij równania reakcji korzystając z metody: zasada + tlenek kwasowy

a) Ca (OH)2 + CO2 --->
b) ... + ..... ---> K2SO3 + H2O
c) LiOH + ..... ---> Li3Po4 + 6H2O
d) Ba(OH)2 + SO2 ---> ....... + .......
e) KOH + N2O3 ---> ...... + .....

Pilnie!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T15:31:30+02:00
A) 2Al + 3Cl2 ---> 2AlCl3
b) Fe + S ---> FeS
c)2Na + Br2 ---> 2NaBr
d)Fe + I2 ---> FeI2
e)Ca + F2 ---> CaF2
f) SO2 + K2O ---> K2SO3
g) CO2 + Na2O ---> Na2CO3
h) N2O5 + MgO ---> Mg (NO3)2
i) P4O10 + 2Al2O3 --> 4AlPO4
J) 3SO3+ Fe2O3 ---> Fe2(SO4)3
k) Al2O3 + 3N2O3 ---> 2Al(NO2)3

2.
a) Ca (OH)2 + CO2 ---> CaCO3 + H2O
b) SO2 + 2KOH ---> K2SO3 + H2O
c) 12LiOH + P4O10 ---> 4Li3Po4 + 6H2O
d) Ba(OH)2 + SO2 ---> BaSO3 + H2O
e) 2KOH + N2O3 ---> 2KNO2 + H2O

37 4 37
2010-04-12T15:44:57+02:00
1zad
a) 2Al + 3Cl2 ------> 2AlCl3
b) Fe + S ------> FeS
c) 2Na + Br2 ------> 2NaBr
d) Fe + I2 ------> FeI2
e) Ca + F2 ------> CaF2
f) SO2 + K2O ------> K2SO3
g) CO2 + Na2O ------> Na2CO3
h) N2O5 + MgO ------> Mg (NO3)2
i) P4O10 + 2Al2O3 ------> 4AlPO4
j) 3SO3+ Fe2O3 ------> Fe2(SO4)3
k) Al2O3 + 3N2O3 ------> 2Al(NO2)3

2zad
a) Ca (OH)2 + CO2 ------> CaCO3 + H2O
b) SO2 + 2KOH ------> K2SO3 + H2O
c) 12LiOH + P4O10 ------> 4Li3Po4 + 6H2O
d) Ba(OH)2 + SO2 ------> BaSO3 + H2O
e) 2KOH + N2O3 ------> 2KNO2 + H2O
17 3 17