Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T15:25:00+02:00
2. Funkcje łodygi:
- Magazynuje substancje pokarmowe oraz produkty uboczne (garbniki, sok mleczny itp.).
- Przewodzi wodę i sole mineralne z korzenia do liści.

-Przewodzi substancje organiczne z liści do owoców, korzenia.

- Jest miejscem osadzenia liści.

-Jest podporą dla ciała rośliny.

1.wiązka łykodrzewna-pasmo pierwotnej tkanki przewodzącej u roślin naczyniowych, składające się z części sitowej zwanej łykiem i części naczyniowej zwanej drewnem.Może dzielić się na:
-wiązka łykodrzewna otwarta-gdy między drewnem i łykiem występuje warstwa miazgi twórczej (kambium), umożliwiająca wtórny przyrost na grubość,(charakterystyczne dla roślin dwuliściennych)

-wiązka łykodrzewna zamknięta-pozbawione kambium, występujące u roślin jednoliściennych.
1 5 1
2010-04-12T15:26:52+02:00
Wiązki przewodzące- pasmo pierwotnej tkanki przewodzącej u roślin naczyniowych, składające się z części sitowej zwanej łykiem i części naczyniowej zwanej drewnem.

2.Funkcje łodygi:
-utrzymuje łodygę w odpowiednim położeniu,
-pobiera wodę i sole mineralne,
- transportuje produkty fotosyntezy.


pzdr:**
1 1 1
2010-04-12T15:30:36+02:00
2.
- umocowanie rośliny w podłożu
- pobieranie z gleby wody z solami mineralnymi
-magazynowanie substancji pokarmowych
1.nie mam
1 1 1