Wytłumacz powiedzenie :
1..."Za wysokie progi na twoje nogi"
2..."Nie daleko pada jabłko od jabłoni"
3..."Nie taki diabeł straszny, jak go malują"
4..."Zgoda buduje, niezgoda rujnuje"
5..."Gdyby kuzka nie skakała , to by nóżki nie złamała"

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T21:17:49+01:00
1. Czyli, że jeżeli ktoś chce pójść lub zrobić coś, do czego nie da rady lub brak mu kompetencji.
2. Jeżeli ktoś w Twoim otoczeniu robi coś na przykład złego to prawdopodobnie i za niedługo zrobisz coś podobnego.
3. Jeżeli ktoś o kimś mówi źle, niedobrze i jest tak uznawany przez otoczenie, a Ty go poznasz osobiście i stwierdzasz, że wcale nie jest taki okropny jak o nim mówią.
4. Warto być w zgodzie, bo jest to o wiele prostsze w życiu, a jeżeli jest się w złości z otoczeniem to można sobie narobić źle w życiu.
5. Jeśli ktoś nie robiłby coś czego wcale nie musiał, to nie narobił by sobie krzywdy.
7 4 7
2009-11-03T21:19:09+01:00
1.To oznacza że np. jesteś za biedny na jakąś rzecz.
2. Czyli na przykład jaki ojciec taki syn.
3.To co mówi o czymś nam ktoś inny nie musi być takie straszne.
4.Lepiej żyć w zgodzie niż się ciągle kłócić.
5.Abyśmy nie wariowali bo w końcu stanie nam się krzywda.
3 3 3
2009-11-03T21:19:24+01:00
1. Osoba za wszelką cenę pragnąca bytowania w towarzystwie, które jest od niego bogatsze obyciem, więc człowiek ten odbiega od reszty.
2. Najczęściej potomek, jest w wysokim stopniu podobny do rodzica.
3. Rzecz, o której mówi się, że jest straszna, nie musi wcale być taka, za jaką ją uważają.
4. Należy żyć w zgodzie, ponieważ buduje to charakter i więzi z ludźmi i odbiegać od niezgody, która nie raz potrafi zgorszyć człowieka.
5. Najczęściej osoba, która zbyt mocno korzysta z życia, 'potyka się' i traci lub niszczy to co dotychczas miała.
2 5 2