Odpowiedzi

2009-11-03T21:18:48+01:00
Wl. fiz.:
-bezbarwnny, bezwonny gaz, niepalny,
wl. chem.:
-malo aktywny chemicznie, reakcja charakterystyczna z woda wapienna [wytracanie sie bialego osadu]
zastosowanie:
-gasnice pianowe
-przemysl spozywczy [gazowanie napoi]
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T21:19:30+01:00
Zastosowanie gazowego dwutlenku węgla

Gazowy CO2 jest jednym z głównych surowców w fabrykach sody amoniakalnej oraz surowcem pomocniczym w cukrowniach. Największe znaczenie CO2 ma w ochronie przeciwpożarowej. Dwutlenek węgla zawar ty w powietrzu wywołuje twardnienie zaprawy wapiennej, jako atmosfera neutralna w dojrzewalniach owoców i wielu innych miejscach oraz czynnik chłodniczy w obiegach nadkrytycznych oraz, jak podaje literatura, małe dodatkowe ilości dwutlenku węgla powodują wzrost tempa rozwoju roślin.
1 1 1
2009-11-03T21:20:01+01:00
Dwutlenek węgla jest produktem spalania i oddychania. Jest wykorzystywany przez rośliny w procesie fotosyntezy. Tworzy się przy utlenianiu i fermentacji substancji organicznych. Występuje w kopalniach, cukrowniach, gorzelniach, wytwórniach win, silosach zbożowych, browarach i studzienkach kanalizacyjnych. W małych stężeniach nie jest trujący, w większych stężeniach dwutlenek węgla jest szkodliwy dla zdrowia a nawet zabójczy, a jego działanie powoduje powstawanie hiperkapni, a co za tym idzie kwasicy oddechowej i w następstwie obrzęku mózgu.