Odpowiedzi

2010-04-12T15:51:36+02:00
50
V1=60 km/h - prędkość samochodu
V2=40 km/h - prędkość autobusu
s- droga (s1=s2=s bo jadą tą samą drogę)
t1-czas jazdy samochodu
t2- czas jazdy autobusu

V=s/t
t=s/V

z treści wnioskujemy, że
t2-t1=2,25 h
(s/V2)- (s/V1)=2,25
s[(1/V2)-(1/V1)]=2,25
s[(1/40)-(1/60)]=2,25
s[1/120]=2,25
s= 270
więc odległość wynosi 270 km

51
c-cena
właściciel płaci 80% c
sprzedaje go za 100%c
więc zyskuje 20% c
Żeby obliczyć zysk trzeba policzyć jakim procentem tego co płaci właściciel jest to co zyskuje
20%c/80%c=20/80=1/4=25%
więc właściciel zyskuje 25%

52
V1=20 km/h
V2 prędkość prądu rzeki
s=30 km
t=s/v
t1=s/(V1+V2)
t2=s/(V1-V2)

t1=60%t2

s/(V1+V2)=60%s/(V1-V2)
6V1+6V2=10V1-10V2
V2=V1/4
V2=5

t1=30/25
t1=72 min

t2=30/15
t2=120 min

t=192 min
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T16:07:38+02:00
W załączniku :)

52.
s = 30 km
v = 20 km/h
t₁ - czas w górę
t₂ = 60% t₁ - czas w dół

t₁ = s/v
t₁ = 1,5h

t₂ = 0,6*1,5 = 0,9h

t₁ + t₂ = 1,5+0,9 = 2,4 h
1 5 1