1. Oblicz pojemność akwarium o wymierach 40 cm na 60 cm na 50 cm. Podaj wynik w litrach.
2. W magazynie znajduje sie 1000 paczek po 12 ampułek pewnego lekarstwa w każdym. Każda ampułka to 5 ml lekarstwa. Oblicz ile wynosi zapas lekarstwa w magazynach. Wynik podaj w ml.

Proszę was rowieązcie mi te zadania bo mi sa bardzo patrzebne. Dam najjj :D

3

Odpowiedzi

2010-04-12T15:37:30+02:00
1. 40cm x 60cm x 50cm

4dm x 6dm x 5 dm

4x6x5= 120l


2. 1000 x12 x 5 = 60000ml
2010-04-12T15:38:34+02:00
1)
40 cm = 4dm
50 cm =5dm
60cm=6 dm

4*6*5=120 dm³=120 litrów

2)
1000*12*5=60000 ml
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T15:40:03+02:00
1.a= 40 cm
b=60 cm
c lub H=50 cm

V=abh
V=40 cm*60cm*50 cm=120000cm szesciennych=120 l