Odpowiedzi

2010-04-12T15:39:09+02:00
X- zeszyt
2x- dlugopis
3x+2x=18
5x=18
x= 3,6

dlugopis kosztował 7,20 zl
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T15:40:27+02:00
Za trzy jednakowe zeszyty i długopis Jacek zapłacił 18zł.Długopis jest dwa razy droższy od zeszytu.Ile kosztował długopis?
długopis (d) - 2z 1 szt
zeszyt(z) - z 3 szt
łącznie - 18zł
3 * z + 2z = 18zł
5z= 18 zł /:5
z= 3.6 zł

długopis= 2 * 3,60zł= 7.20 zł

Odp: długopis kosztował 7,20 zł.
1 5 1