Złoto występuje w postaci grudek w piasku i w żwirze lub w postaci złóż skalnych.Obecnie zloto wydobywane jest przede wszystkim w kopalniach.Aby wyprodukować 1kg złota trzeba wydobyć 100 ton złotonośnej skały. Ile kilogramów zlotonośnej skały trzeba wydobyć, aby otrzymać 1 gram złota.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T15:44:28+02:00
Wyprodukować 1kg złota trzeba wydobyć 100 ton złotonośnej skały. Ile kilogramów zlotonośnej skały trzeba wydobyć, aby otrzymać 1 gram złota.

1kg=1000g
100t=100000kg=100000000g
100000000g:1000=100000g
100000g=100kg

Odp. Aby otrzymać 1 gram złota należy wydobyć 100kg złotonośnej skały.
2 5 2
2010-04-12T15:44:35+02:00
1kg=1000g
100t=100000kg=100000000g
100000000g:1000=100000g
100000g=100kg