Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T15:42:02+02:00
Chłodnictwo (z lodem - mieszaniny oziębiające
lecznictwo (roztwory fizjologiczne)
nawóz mineralny
lecznictwo
spektroskopia (monokryształy)
NH4+ nawóz sztuczny
oczyszczanie metali przed lutowaniem
lecznictwo
procesy cynowania i cynkowania
produkcja proszków do prania
farbiarstwo
elektrolit w bateriach
Ca2+ środek suszący
mieszaniny oziębiające
ochrona dróg komunikacyjnych przed oblodzeniem
lecznictwo
pochłaniacze amoniaku
  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T15:45:57+02:00
SÓL JEST STOSOWANA DO:
- oczyszczania metali przed lutowaniem,
- lecznictwie,
- do potraw; do nadania smaku potrawom,
- dezynfekcji wody,
- nawóz mineralny; sztuczny,
- galwanotechnika,
- barwienie metali,
- sól używana do wody w celach leczniczych i ralaksacyjnych,
- wyrób filtrów optycznych
- grawerstwo

Niewiem czy to jest dobrze ;p
a jak dobrze to PROSZĘ O NAJ ;D !!
2010-04-12T15:53:46+02:00
-NaCl - sól kuchenna
-sól kamienna - używana w gospodarstwie domowym do przyprawiania potraw
-w czasie zimy posypywanie solą ulic drogowych w celu usunięcia oblodzenia
-chlorek sodu - w przemyśle garbarskim i szklarskim do otrzymywania innych związków sodu
-kąpiele w wodzie o dużym stężeniu ma działanie lecznicze
-chlorek srebra - wykorzystuje się w procesie fotograficznym
-węglan sodu - używany do produkcji szkła, mydeł, środków piorących, papieru
-wodorowęglan sodu - proszek do pieczenia, napoje gazowane, leków na nadkwasotę
-manganian(VII) potasu - środek odkażający
-azotan(V) potasu - wyrób prochu, szkła, nawozów sztucznych
-azotan(V) sodu - nawozy sztuczne, środek utleniający, wyrób leków, farb i emalii.