Odpowiedzi

2010-04-12T15:49:55+02:00
1 zad
a) -x+4>-3(x-1)
-x+4>-3x+3
4-3>-3x+x
1>-2x
b)
5(2x-3)-6x≥3(4x-3)
10x-15-6x≥12x-9
-15+9≥12x-4x
-6≥8x
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T15:51:06+02:00
Zad. 1
a)-x +4 > -3x + 3
2x > -1 /:2
x > -1/2

b) 10x -15 -6x ≥ 12x -9
4x -15 ≥ 12x -9
-8x ≥ 6 /: -8
x ≤ -3/4

c) -x + 0,6 ≤ x -0,1
-2x ≤ -0,7 /:-2
x ≥ 0,35



2010-04-12T15:53:09+02:00

zadanie 1

-x+4>-3(x-1)=-x+4>-3x+3
-x+3x>3-4
2x>-1
x>-1/2

5(2x-3)-6x≥3(4x-3)
10x-15-≥12x-9
10x-12x≥-9+15
-2x≥6/:(-2)
x ≤-3

-0,2(5x-3)≤x-0,1
-x+0.6 ≤ x-o,1
-x-x ≤-0,1-o,6
-2x ≤ -0,7/:(-2)
x ≥ 0,35