Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T15:45:08+02:00
Tak :)
tu maszz te wazniejsze :)

22 lutego lub 1 marca 1810 W Żelazowej Woli ok. godz. 18 rodzi się Fryderyk Franciszek Chopin
23 kwietnia 1810 Chrzest Fryderyka w Kościele pw. św. św. Rocha i Jana Chrzciciela w Borchowie
wrzesień 1810 Przeprowadzka rodziny Chopinów do pałacu Saskiego w Warszawie
1816 Pierwsze lekcje gry na fortepianie
1817 Pierwszy wydany drukiem utwór - Polonez g-moll
24 lutego 1818 Pierwszy publiczny występ na koncercie dobroczynnym
1822 Pierwsze lekcje kompozycji
1823 Rozpoczęcie nauki w Liceum Warszawskim
1825 Fryderyk gra przed Aleksandrem I Romanowem
1826 Zakończenie nauki w Liceum Warszawskim oraz początek nauki w Szkole Głównej Muzyki
10 kwietnia 1827 Umiera najmłodsza siostra Fryderyka - Emilia
1827 Przeprowadzka Chopinów do pałacu Czapskich w Warszawie
1828 Pierwsza podróż zagraniczna - wyjazd do Berlina
lipiec 1829 Zakończenie nauki w Szkole Głównej Muzyki
17 marca 1830 Pierwszy biletowany koncert (Teatr Wielki w Warszawie)
11 października 1830 Koncert "pożegnalny" (Teatr Wielki w Warszawie)
2 listopada 1830 Wyjazd z Warszawy
5 listopada 1830 Opuszczenie Polski
10 września 1831 Przyjazd do Paryża
7 grudnia 1831 Robert Schumann publikuje w "Allgemeine Musikzeitung" artykuł "Ein Werk II" - recenzję Wariacji op. 2 (Panowie czapki z głów, oto geniusz)
26 lutego 1832 Pierwszy koncert w Paryżu (w Salle Pleyel)
styczeń 1833 Fryderyk zostaje członkiem Towarzystwa Literackiego w Paryżu
1836 Zaręczyny z Marią Wodzińską. W lecie pierwsze spotkanie z George Sand
1837 Fryderyk odrzuca tytuł "Pierwszego pianisty Jego Cesarskiej Wysokości Cara Rosji". Powoduje to utracenie możliwości powrotu do Królestwa Polskiego. Zerwanie zaręczyn z Wodzińską
koniec 1838 Wyjazd z Sand i jej dziećmi na Majorkę
kwiecień 1839 Powrót z Majorki
3 maja 1844 Umiera ojciec Fryderyka - Mikołaj
lipiec 1847 Koniec znajomości z Sand
16 lutego 1848 Ostatni koncert Fryderyka w Paryżu (w Salle Pleyel)
19 kwietnia 1848 Wyjazd z Jane Stirling do Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii
listopad 1848 Powrót do Paryża
17 października 1849 Około godziny 2 w nocy w Paryżu umiera Fryderyk Franciszek Chopin
30 października 1849 Nabożeństwo żałobne w Kościele de la Madeleine w Paryżu i pogrzeb na Cmentarzu Père-Lachaise w Paryżu.
1 5 1
2010-04-12T15:46:34+02:00
22 lutego lub 1 marca 1810 W Żelazowej Woli ok. godz. 18 rodzi się Fryderyk Franciszek Chopin
23 kwietnia 1810 Chrzest Fryderyka w Kościele pw. św. św. Rocha i Jana Chrzciciela w Borchowie
wrzesień 1810 Przeprowadzka rodziny Chopinów do pałacu Saskiego w Warszawie
1816 Pierwsze lekcje gry na fortepianie
1817 Pierwszy wydany drukiem utwór - Polonez g-moll
24 lutego 1818 Pierwszy publiczny występ na koncercie dobroczynnym
1822 Pierwsze lekcje kompozycji
1823 Rozpoczęcie nauki w Liceum Warszawskim
1825 Fryderyk gra przed Aleksandrem I Romanowem
1826 Zakończenie nauki w Liceum Warszawskim oraz początek nauki w Szkole Głównej Muzyki
10 kwietnia 1827 Umiera najmłodsza siostra Fryderyka - Emilia
1827 Przeprowadzka Chopinów do pałacu Czapskich w Warszawie
1828 Pierwsza podróż zagraniczna - wyjazd do Berlina
lipiec 1829 Zakończenie nauki w Szkole Głównej Muzyki
17 marca 1830 Pierwszy biletowany koncert (Teatr Wielki w Warszawie)
11 października 1830 Koncert "pożegnalny" (Teatr Wielki w Warszawie)
2 listopada 1830 Wyjazd z Warszawy
5 listopada 1830 Opuszczenie Polski
2 3 2
2010-04-12T15:57:50+02:00
1 marca 1810-narodziny Chopina
1816-pierwszy nauczyciel gry na fortepianie
1818-Chopin daje swój pierwszy w życiu koncert
1822-drugi nauczyciel gry na fortepianie
1823-nauka w liceum Warszawskim
1826-studia w szkole głównej muzyki w Warszawie
lato 1829-wyjechał jako absolwent na koncerty do Wiednia
2 listopada 1830-emigracja z kraju i 27 dni później wybuch powstania listopadowego
1848-daje swój ostatni w życiu koncert
17 października 1849-śmierć Fryderyka Chopina
1 3 1