Odpowiedzi

2010-04-12T15:48:04+02:00
- święcenie pokarmów
- śniedanie wielkanocne
- rezurekcja
- oblewanie się woda w lany poniedziałek
- dzielenie się jajkiem
- pieczenie mazurków, babek
5 3 5
2010-04-12T15:49:30+02:00
- święcenie jajek i palm
- śniadanie wielkanocne
- barwienie i ozdabianie jajek
- Rezurekcja (6.00)
- śmigus-dyngus
- "zajączek"
- rzeżucha
- pszenica
- bukszpan

pozdro ;P
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T15:52:25+02:00
1. Niedziela Wielkanocna nazywana też Wielką Niedzielą, Niedzielą Zmartwychwstania Pańskiego to pierwszy dzień świąt wielkanocnych. W Polsce w godzinach porannych głownie o godzinie 6.00 odprawiana jest uroczysta rezurekcja
2. Na stole wielkanocnym nie może zabraknąć takich potraw jak w końcu to tradycja :


- biała kiełbasa pieczona
- faszerowane jajka
- żurek wielkanocny
- ćwikła
- babka wielkanocna
- szynka świąteczna
- mazurek
- sernik

3. Stukanie jajkami - zabawa w 2 osoby; potrzebne jest po jednej pisance na osobę; zawodnicy siadają naprzeciwko siebie; należy uderzyć jajkiem o jajko partnera; wygrywa ten zawodnik, którego jajko nie będzie zbite.

Kto dalej - potrzebne jest po jednej pisance na osobę; zawodnicy stają na linii startu; na podany sygnał popychają swoją pisankę tak, aby potoczyła się jak najdalej; ten kto wygra zabiera pisanki przeciwników.

Rzuć pisankę - potrzebne jest po jednej pisance na osobę; pary stają w odległości 1 m od siebie i jednocześnie rzucają do siebie jajka; jeśli je złapią odsuwają się o metr i rzucają znowu; wygrywa para która odsunęła się od siebie na największą odległość i której udało się nie zbić jajek.

4 2 4