1). Chłopiec o imieniu Zenek miał 10 cukierków o smaku cynamonowym, jego kolega Edek miałał 5 cukierków o smaku truskawkowym. Ile cukierków będzie miał Zenek jeśli da 3 cukierki Edkowi, a Edek da 3 Zenkowi... Ile cukierków będzie miała siostra Zenka jeśli miała 20 cukierków, a potem dała 15 Kamilowi....?
Odpowiedz na te pytania:

a). Ile cukierków będziemiał Zenek jeśli da 3 cukierki Edkowi, a Edek da 3 Zenkowi...

b).Ile cukierków będzie miała siostra Zenka jeśli miała 20 cukierków, a potem dała 15 Kamilowi....?

Macie za to proste zadanie aż 16 punktów, więc..... nie ma za co ;P

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T21:38:38+01:00
  • Użytkownik Zadane
2009-11-03T21:40:55+01:00
1)
Zenek-10 cukierkow
edek- 5
siostra zenka-20


10-3+3=10
5-3+3=5
20-15=5

haha=]=]
  • Użytkownik Zadane
2009-11-03T21:44:44+01:00
A)
Zenek - 10 cukierków o smaku cynamonowym
Edek - 5 cukierków o smaku truskawkowym

Zenek będzie miał: 10-3+3=10
Edek będzie miał: 5-3+3=5
Czyli każdemu z nich pozostanie tyle samo cukierków.
Jednak Zenek będzie miał 7 cukierków o smaku cynamonowym i 3 o truskawkowym, a Edek 2 o smaku truskawkowym i trzy o cynamonowym.

Odp. Zenek będzie miał 10 cukierków a Edek 5.


b)
siostra Zenka - 20 cukierków
Kamil - +15

siostra Zenka będzie miała: 20-15=5

Odp. Siostrze Zenka zostanie tylko 5 cukierków.