Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T15:55:00+02:00
Mały: x
Duży: x + 0,07

6x + 8 * (x + 0,07) = 3,5
6x + 8x + 0,56 = 3,5
14x = 2,94 /: 14
x = 0,21

Mały kosztował 21 gr, a duży 28 gr
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T15:55:17+02:00
X-cena małego haczyka
x+0,07zł - cena dużego haczyka
6x + 8(x+0,07)= 3,50 - za 6 małych haczyków i 8 dużych cena
6x+8x+0,56=3,50
14x=3,50-0,56
14x=2,94/:14
x=21
21gr+7gr=28gr
odp. mały haczyk kosztował 21gr a duzy 28gr
1 5 1
2010-04-12T15:58:13+02:00
8 + 6 = 14 -> ilość haczyków
14 * 0,07 = 0,98 zł
3,50 - 0,98 = 2,52
2,52 : 14 = 0,18 zł -> cena małego haczyka
0,18 + 0,07 zł = 0,25 -> cena dużego haczyka
1 1 1