Odpowiedzi

2009-11-03T21:47:16+01:00
Kryterium podzialu jest gęstość. metale cieżkie, to metale, których gest. przekracza 5g/cm3

ciezkie; Fe, Cu, Pb
lekkie; Li, Na, K
73 3 73
2009-11-03T21:47:38+01:00
Metale ciężkie : rtęć , miedz , chrom
metale lekkie : tytan , potas , wapń
143 1 143
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T21:50:22+01:00
Metale ciężkie to metale przekraczające gęstością umowną granicę najczęściej 4,5g/cm³.
Metale lekkie to metale z 1 i 2 grupy pierwiastków + wyjątki.
Ciężkie:
Żelazo, Miedź, Ołów
Lekkie:
Glin, Bar, Wapń
146 3 146