Odpowiedzi

2009-11-03T21:51:00+01:00
Egipt: wielobóstwo kazdy bog miał przywiazanie do innych czynnosci
Grecja - Rzym: wielobóstwo, bogowie mogli byc we wszystkim w kamieniu, rzece itd. byli tez bogowe głowni mieszkajacy na olimie oraz bogowie pierwotni - tytani
Chrześcijaństwo: jednobóstwo , trójaca świeta, bóg jest miłosierny i kocha wszystkich nawet tych nie wyznajacych go
7 4 7
2009-11-03T21:52:50+01:00
Egipt
: wierzyli w życie po za grobowe
Grecja-Rzym : wierzyli że trafią na Olimp lub do Hadesu
Chrześcijaństwo: wierzą że trafią do nieba lub piekła
14 4 14
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-03T22:17:20+01:00
EGIPT:
Wierzeniach Egipcjan
-Egipcjanie byli monoteistami, czyli czcili tylko jednego boga, uniwersalnego, który objawiał się w różnych postaciach.
- Egipcjanie byli politeistami, a to oznacza, że czcili wielu bogów. Jeszcze inni twierdzą
- Egipcjanin był henoteistą, to znaczy, wybierał spośród wielu bogów jednego, który był dla niego najważniejszy.
- systemy religijneheliopolitańskim najważniejsza była tzw. dziewiątka heliopolitańska czyli 9 najwyższych bóstw:
-systemy religijne hermopolitańskim sprzeciwiającym się heliopolitańskiemu występują 4 pary bogów:
-Egipcjanie wierzyli w dalsze życie duszy i ciała po śmierci.
RZYM;
-Religia rzymska miała bardzo rozwinięty rytuał, w czasie obrzędów recytowano ustalone formuły i wykonywano określone gesty - każda pomyłka groziła obrazą bóstwa.
-Wielką rolę odgrywały wróżby - zwłaszcza z lotu ptaków (auspicia) i wnętrzności zwierząt ofiarnych, towarzyszyły one wszystkim czynnościom urzędowym.
-Religię rzymską cechowała tolerancja wobec innych wyznań i specyficzna "gościnność"
-Chrześcijaństwo zaczęło rozpowszechniać się w państwie rzymskim
-Rzymskiego nadal wyznawały dawne kulty pogańskie; dotyczyło to głównie mieszkańców okręgów wiejskich.
GRECJA;
- Początkowo mieszkańcy starożytnej Grecji wyznawali fetyszyzm,oddawaniu czci przedmiotom martwym: głazom, ogromnym drzewom, nie ociosanym palom i meteorytom, które spadając z nieba były czymś niezwykłym i niepojętym
-Religii greckiej stanowił antropomorfizm, a więc bogowie przybierali postacie ludzkie,bogowie przybierali postacie ludzkie.
Chrześcijaństwo:
-Chrześcijaństwo różni się od wszystkich innych wierzeń tym, że chodzi w nim bardziej o relację z Bogiem niż o praktyki religijne. Zamiast uczyć wypełniania listy nakazów i zakazów, chrześcijaństwo próbuje stworzyć u wierzących bliską relację z Bogiem Ojcem.
8 3 8