Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T16:16:55+02:00
Staszic- polski działacz oświeceniowy, pisarz i publicysta, filozof i tłumacz, geograf i geolog; ksiądz katolicki (przez niemal 20 ostatnich lat życia Staszic nie pełnił posługi duszpasterskiej i nie nosił sutanny).

Drucki-polski ziemianin i działacz społeczny związany z Polesiem, senator II i III kadencji (1928–1935).

Potocki nie wiem..

;)
2 4 2
2010-04-12T16:21:05+02:00
Stanisław Staszic był biskupem, zorganizował z iniciajtywy Kołłątaja "czarną procesję" mieszczan ze 141 miast, zatrwożył szlachtę,objawiającą się wybuchem rewolucji Francuskiej. Zdobył prawa dla mieszczan, że mogli zasiadać w sejmie.
1 1 1