Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T16:15:32+02:00
A)Oblicz długość przekątnej sześcianu o krawędzi 10.
a - krawędź sześcianu
D - przekątna sześcianu
a = 10
D = a√3
D = 10√3

b)Jaką objętość ma sześcian o przekątnej 1m?
a - krawędź sześcianu
D - przekątna sześcianu
V - objętość sześcianu
D = 1 m
D = a√3
a√3 = 1 /:√3
a = 1/√3 = √3/√3*√3 = √3/3
V = a³
V = (√3/3)³ = 3√3/27 = √3/9 m³
2010-04-12T16:17:12+02:00
A/
a=10
d=a√2
d=10√2

b/
d=1=a√2
a=√2/2
V=a³=<√2/2>³=2√2/8=√2/4
2010-04-12T16:21:21+02:00
A)
a√3- wzór na przekątną sześcianu
krawędź=10
10√3<---odp. do a)
b)
1=a√3/: √3
a=1/√3
teraz trzeba usunąć niewymierność z mianownika więc --->
1/√3 ×√3 /√3 =√3/3
i teraz obliczamy objętość bo wiemy już ile wynosi a
v=a³
v=(√3/3)³=3√3/27 = √3/9 m³ <--- odp. do b)

Pozdrowionka(: