Odpowiedzi

2009-11-03T22:10:41+01:00
A) C4H8
%c=48\56*100%= 85,71%
%H= 14,29%


b) C4H6
%C= 48\ 54*100%= 88,88%
%H= 11,12%
2 3 2
2009-11-03T22:13:20+01:00
C₄H₈ - buten

masa 4*12+8 = 56g

%masowy
C = 48/56 = 85,71%
H = 8/56 = 14,29%

C₄H₆ -butyn

masa 4*12+6 = 54g

C = 48/54 = 88,89%
H = 6/54 = 11,11%
10 1 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T23:01:49+01:00
Alken - C4H8
MC4H8 = 4*MC + 8*MH = 4*12U + 8 *1U = 48 + 8= 56U

56U-100%
48U-X
X= 48U*100/56
X=85,7% - C

100%-85,7%=14,3 % H

ALKIN C4HM6

C4H6= 4 * 12U + 6*1U = 48 + 6= 54U

54U-100%
48-X
X= 48*100/54
X=88,8 - C

100-88,8 =11,2% H
10 4 10