Proszę o wyszukanie orzeczeń w tym zdaniu:
Odkąd dowiedziałem się o smutnym losie Piotra,któremu zawdzięczam,że nikt mu nie zarzuci,że był pasożytem społecznym, zastanawiam się,co było przyczyną upadku tego człowieka, który zachował siły ducha wtedy,kiedy najbliższe jego otoczenie myślało, jak mógł się zabezpieczyć przed niebezpieczeństwem, choćby to się stało kosztem innych.

2

Odpowiedzi

2010-04-12T16:16:48+02:00
Dowiedziałem się, zawdzięczam, zarzuci,zastanawiam się, zachował, myślało, mógł, zabezpieczyć,się stało ..
Tak mi się wydaje ,ze to są orzeczenia :P
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T16:19:33+02:00
1.dowiedzialem sie , któremu zawdzięczam ,mu nie zarzuci , był pasożytem społecznym , zastanawiam sie . było przyczyną , który zachowal , otoczenie myślało , jak mógł się , się stało .

Jest to zdanie złożone gdyż ma więcej niż jedno orzeczenie .
Orzeczenie opisuje czynnośc w zdaniu jest to najczęściej czasownik