Odpowiedzi

  • SzU
  • Początkujący
2010-04-12T16:18:46+02:00
Przemawia za tym otóż to że dziecko w momencie kiedy jest ochrzczone to traci grzech pierworodny oraz jest oczyszczone
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T16:20:23+02:00
W chrzcie zostajemy obmyci z grzechu pierworodnego.Dziecko trzymuje chrzest, dar rzeczywistej przyjaźni z Bogiem, po prostu dlatego, że się urodziło i że ma chrześcijańskich rodziców.Oczywiście później, gdy dziecko dorośnie samo wybierze, czy chce dalej utrzymywać kontakt z Bogiem, czy też chce go zerwać. Tak jak wiemy, Pan Bóg nam dał wolną rękę i każdy z nas ma prawo wyboru.
2010-04-12T16:21:33+02:00
Moim zdaniem przemawia za tym:
- to że rodzicie chca aby ich dziecko od malutkiego było w jedności z Bogiem,
- dziecko jeszcze nic nierozumie co sie wokół niego dzieje
- takie dziecko moze bez problemu przystąpowac do najważnieszych sakramentów
- rodzice nie chcą mnieć problemu z dopuszczeniem do sakramentu I Komuni i potem do Bierzmowania