1.Zapisz podane zadania w postaci równań:
b)Liczba o 5 mniejsza od x stanowi 80% liczby x.
e) Liczba 21 jest o 8 większa od z.
f) Liczba 47 jest o 16 mniejsza od t.
h) Liczba 13 jest o 10% większa od liczby u.
2. Ułuż odpowiednie równania. (obrazek)
3. Napisz odpowiednie równania.
c) Paczka rodzynek kosztuje x złotych. Paczka orzechów jest o 2 zł droższa. Trzy paczki rodzynek kosztują tyle samo, co dwie paczki orzechów.
d) Pewien towar kosztował x złotych. Jego cenę najpierw podwajano, a potem obniżono o 5 zł. Nowa cena jest o 10 zł większa od starej.
Proszę tylko szybko.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T16:24:55+02:00
1.Zapisz podane zadania w postaci równań:
b)Liczba o 5 mniejsza od x stanowi 80% liczby x.
x -5 = 0,8x LUB x = 0,8x + 5 (do wyboru)
e) Liczba 21 jest o 8 większa od z.
21 = z + 8
f) Liczba 47 jest o 16 mniejsza od t.
47 = t - 16
h) Liczba 13 jest o 10% większa od liczby u.
13 = 1,1u
2. Ułóż odpowiednie równania. (obrazek) [o co ci chodzi?]
3. Napisz odpowiednie równania.
c) Paczka rodzynek kosztuje x złotych. Paczka orzechów jest o 2 zł droższa. Trzy paczki rodzynek kosztują tyle samo, co dwie paczki orzechów.
x - rodzynki (x + 2 to orzechy)
3x = 2(x + 2)
3x = 2x + 4
czyli rozwiązując:
x = 4
Rodzynki kosztowały 4zł, a orzechy 6 zł
d) Pewien towar kosztował x złotych. Jego cenę
najpierw podwajano, a potem obniżono o 5 zł. Nowa
cena jest o 10 zł większa od starej.
Proszę tylko szybko.
2x - 5 = x + 10
czyli rozwiązując
2x - x = 10 + 5
x = 15
1 5 1
2010-04-12T16:26:01+02:00
1.
b) x-5 = 0.8*x
e) 21 = z+8
f) t = 47 + 16
h) u+0.1u = 13
3.
c) x=paczka rodzynek
y=paczka orzechów
y=x+2
3x = 2y
3x = 2x + 4
3x-2x = 4
x = 4
y = 4+2 = 6
d)
x=stara cena
y=nowa cena
y = x + 10
x = 2x - 5
x = 5
y = 5 + 10 = 15
1 4 1