Prosze, pomożcie..:)
1. Wyjaśnij, dlaczego w Azji Południowo Wschodniej występują trzęsienia ziemi i wybuchy wulkanów.
2. Wymień przykłady potwierdzające duże zróżnicowanie klimatyczne występujące na kontynencie azjatyckim.

Z góry dzięki...:P Za dobrą odpowiedź dam naj:)

2

Odpowiedzi

2010-04-12T16:22:24+02:00
W Azji Wschodniej występują trzęsienie ziemi ponieważ jest tam wiele aktywnych wulkanów. Są tam również suche i nie urodzajne ziemie. Dlatego też występują trzensienie ziemi
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T16:27:56+02:00
1.Azji Południowo Wschodniej występują trzęsienia ziemi i wybuchy wulkanów , ponieważ cały obszar Azji wschodniej jest aktywny sejsmicznie. Wiąże się to z położeniem archipelagu w tzw. okołopacyficznej strefie ognia.

2.
Czynniki geograficzne wpływają na zróżnicowanie odmian klimatu każdej ze stref. Należą do nich:
- znaczna wysokośc kontynentu
- równoleżnikowy przebieg pasm górskich
- duże oddalenie obszarów leżących wewnątrz kontynentu
- monsunowa cyrkulacja mas powietrza
4 4 4