Towar kosztował 1000 zł. Jego cenę najpierw obniżono o 20 %, a po pewnym czasie nową cenę podwyższono o 20%. Ile kosztuje ten towar po podwyżce. Ile to procent pierwotnej ceny ?
Jak byłaby cena tego towaru, gdyby cenę pierwotną najpierw podwyższono o 20%, a następnie tę nową cenę obniżono o 20% ?

2

Odpowiedzi

2010-04-12T16:25:26+02:00
Towar kosztował 1000 zł. Jego cenę najpierw obniżono o 20 %, a po pewnym czasie nową cenę podwyższono o 20%. Ile kosztuje ten towar po podwyżce. Ile to procent pierwotnej ceny ?
Jak byłaby cena tego towaru, gdyby cenę pierwotną najpierw podwyższono o 20%, a następnie tę nową cenę obniżono o 20% ?

1)20% z 1000 to 200zl nowa cena to 800zł
20% z 800 to 160 nowa cena to 960zł
960/1000*100%=96%
2) najpierw 1200zł potem odjąc 20% z 1200 czyli 240 wiec 960 czyli tak samo
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T16:32:12+02:00
Najpierw 20% z 1000 zł
1000 x 20%= 1000 x 20/100=200
1000-200=800zł
800 zł<---cena po obniżce 20 %
800 x 20%= 800 x 20/100=160
800+160=960zł
960<---cena po podwyżce po pewnym czasie 0 20 %
960-x
1000-100%
960/x=1000/100
960 x 100=1000x
96000=1000x /:1000
x=96%.
Odp.Ten towar po podwyżce kosztuje 800 złoty. Jest to 96% pierwotnej ceny.
3 3 3