Odpowiedzi

2010-04-12T16:23:51+02:00
Opiszę Ci w punktach(łatwiej jest zapamietać)

1. Rozstawienie trzech oddziałów Polskich Sił Zbrojnych na skrzyżowaniu Bielańskiej i Długiej.
2. Przybycie auta więziennego
3. Pojawienie się niemieckiego policjanta i jego śmierć
4. Atak chłopców na szoferkę
5. Uwolnienie więźniów z szoferki
6. Zabranie Rudego i zaniesienie go do wcześniej przygotowanego wozu
7. Postrzelenie Alka przez urzędnika - Niemca
8. Zastrzelenie ów Niemca przez Anodę
9. Rzucenie granatu ku bramie, w której schronili się Niemcy
10. Natarcie na samochód, włożenie do środka rannego Alka
11. Rzut granatu przez Alka w stronę ciężarówki która zagrodziła im drogę.
12. Odwiezienie ledwie żyjącego Alka do domu.


Mam nadzieję ,że pomogłem:)
Liczę na naj:D
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T16:24:18+02:00
Akcja pod Arsenałem była przygotowana niezwykle szybko, ale też z wielką rzetelnością i dokładnością, ponieważ błąd i wpadka nie wchodziły w grę, po prostu musiało się udać, przecież chodziło o Rudego. Akcją tą kierował jednak nie Zośka, bardzo przejęty i przepełniony emocjami, ale Orsza.
Kiedy wszyscy byli gotowi, nagle Orszę ogarnął lęk: łącznik, Witold Bartnicki, stał tyłem do miejsca, które miał obserwować! Po chwili na zakręcie ukazała się niemiecka więźniarka, jednak w tym samym momencie z bramy wyłonił się policjant. Zośka, niewiele myśląc, postrzelił go, widząc już w pobliżu oczekiwany samochód. Gdy ten nadjechał, nagle drogę zagrodzili mu harcerze, nie dając żadnych szans ucieczki. Z zatrzymanego auta wyskoczyła grupa gestapowców. Już po chwili na placu rozgrywała się mała bitwa, pierwszy poległ krzyczący coś po niemiecku SS – mann, następnie po zgranym ataku polegli już wszyscy Niemcy.
1 5 1