Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T16:28:08+02:00
Opera to gatunek muzyczno-sceniczny, w którym współdziałają: muzyka, dramat i sztuki plastyczne (scenografia, kostiumy). Opera jest przeznaczona do wykonania na scenie (z odpowiednią scenografią), zazwyczaj w specjalnie do tego celu zbudowanym teatrze operowym, zw. również operą. Opera, podobnie jak utwory dramatyczne, dzieli się na akty. Dzieło rozpoczyna zazwyczaj instrumentalny wstęp uwertura. W skład każdego aktu wchodzą teksty mówione lub śpiewane (tzw. recytatywy) posuwające akcję dramatyczną naprzód, oraz arie, duety, tercety, kwartety, kwintety, chóry. W ariach i zespołach bohaterowie wyrażają za pomocą śpiewu swoje uczucia i komentarze, popisują się też swoimi pięknymi głosami i techniką wokalną. Zakończenie aktu to śpiewany finał, w którym zazwyczaj bierze udział większość postaci opery. Do oper wstawia się też sceny baletowe (np. "Taniec godzin" z Giocondy Ponchielli'ego), oraz nastrojowe fragmenty instrumentalne.
2 5 2
2010-04-12T16:29:30+02:00
Opera to dramat śpiewany z towarzyszeniem orkiestry.
Chyba o to chodzi;)
1 5 1
2010-04-12T16:30:11+02:00
Opera składa się z arii, duetów, recytatywów i scen baletowych.
1 5 1