1.Witaminy rozpuszczalne w tłuszczach to:
a)A,D,E,C
b)D,A,B,C
c)A,D,K,PP
d)brak prawidłowej odpowiedzi

2.Nadmiar cholesterolu powoduje:
a)choroby układu pokarmowego
b)choroby układu krążenia
c)choroby układu oddechowego
d)nadmiar cholesterolu nie jest szkodliwy

3.Kosmki jelitowe:
a)wytwarzają żółć
b)regulują pracę jelit
c)trawią chemicznie pokarm
d)żadna z wymienionych funkcji nie dotyczy kosmków

4.Zwrotne wchłanianie wody odbywa się w:
a)żołądku
b)odbycie
c)jelicie grubym
d)żadna z wymienionych

5)Funkcją żółci nie jest:
a)trawienie tłuszczó
b)rozbijanie tłuszczów
c)rozbijanie białek
d)trawienie białek

Proszę o prawidłowe odpowiedzi;D

2

Odpowiedzi

2010-04-12T16:33:12+02:00
1. D poniewaz rozp. w tłuszczach to A;D;E;K
2. B
3. D
4. D , ponieważ odbywa się to w kanalikach
5. nie wiem :P
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T16:37:53+02:00
1. D
2. B
3. C
4. C <---- TUTAJ NIE JESTM NA 100% PEWNA
5. D