Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T16:31:15+02:00
Dziś mija 70. rocznica zbrodni katyńskiej. Polscy oficerowie, policjanci, naukowcy, urzędnicy trafili do sowieckiej niewoli po agresji Związku Radzieckiego na Polskę we wrześniu 1939 roku. Na rozkaz Stalina i najwyższych władz bolszewickiej partii od 4 kwietnia funkcjonariusze NKWD mordowali jeńców strzałem w tył głowy. Polaków grzebano we wspólnych mogiłach w Katyniu, Charkowie i Miednoje.
2010-04-12T16:50:50+02:00
W 1940r. w lesie koło Katynia, NKWD zamordowało około 4200 polskich oficerów i podchorążych, wziętych do niewoli. Wcześniej byli oni więzieni w Kozielsku, gdzie znajdował się jeden z trzech (oprócz Ostaszkowa i Starobielska) obozów internowania polskich jeńców. W 1943r. Niemcy ogłosili, że odkryli groby polskich oficerów zamordowanych przez NKWD. Władze sowieckie gwałtownie temu zaprzeczyły oskarżając o zbrodnię nazistów.