WIELKOŚCI ODWROTNIE PROPORCJONALNE

Dzieweczki przędły niteczki. Po wykonaniu całej pracy każda dzieweczka otrzymała 12 talarów zapłaty. Gdyby dzieweczek było o 4 mniej, to każda otrzymałaby 3 razy większą zapłatę. Ile dzieweczek przędło niteczki.?


z góry dziękuuuuuuuję. ; DD

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T16:33:31+02:00
Ilość dzieweczek x x-4
zapłata talarów 12 36



12 x = 36x-144
12x-36x = -144
-24x = -144/: (-24)
x = 6

Odp. Niteczki przędło 6 dzieweczek.
2010-04-12T16:35:08+02:00
X - ilosc dzieweczek 1
y - ilosc dzieweczek 2

x=y +4
x/12 = y/36
36x = 12y
36y + 144 = 12y
24y = 144
y=6

Chyba coś pokręcilem :S