Odpowiedzi

2010-04-12T16:35:48+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T16:39:00+02:00
Mały jogurt - x
duży jogurt - x+1,2

7x+3(x+1,2)=13,1
7x+3x+3,6=13,1
10x=9,5 |:10
x=0,95

mały jogurt - 0,95zł
duży jogurt - 0,95zł+1,2zł=2,15zł

odp.: mały jogurt kosztował 0,95zł, a duży 2,15zł.
1 5 1
2010-04-12T16:41:32+02:00
Mały duży
x x+1,20 = razem zapłacono 13.10
7 3
3*1,20x+7*x= 3.60x+7x
mamy trzy duże jogurty które są droższe o 1.20 zł od małych wykonujemy sobie działanie 3*1.20 zł= 3.60zł następnie od całej kwoty odejmujemy 3.60 pozostaje nam 9.5 następnie dzielimy to przez ilość jogurtów

13.10- 3.60= 9,5
9.5:10=0.95
koszt małego jogurtu wynosi 0.95 zł.
koszt dużego jogurtu wynosi 0.95+1.20=2.15
1 5 1