Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T18:31:12+02:00
Zwierzęta :
króliki, daniele, muflony, skorpiony, ślimaki, ale też małpy, tygrysy, jaguary i słonie. Na stepach: gazele, susły, grzechotniki, szarańczę, mrówki.
rośliny:
eukaliptusy palmy baobaby
2010-04-14T18:34:36+02:00
Rośliny występujące na pustyniach :
- kaktusy : orzęsiony , słodowy , kulisty
-kaktusowa euforobia
-opuncje ,wekwiczja , okotiko
-agawa,pejotol
-róża pustyni
-astofytum
-drzewo kałczanowe (aloes)
-daktyle
-różne kamyki i kwiatostany

Pustynne rośliny mają różne sposoby na przetrwanie długotrwałej suszy . m.in. :
-rośliny wchłaniają jak najwięcej wody i gromadzą ją na zapas
-liście kaktusów są przekształcone w ciernie , które chronią je przed zwierzętami roślinożernymi
-przekształcone liście uniemożliwiają wyparowywanie wody lub rośliny wykształcają wodoszczelną skórkę
-rośliny rosną w dalekich odstępach od siebie i w ten sposób pobierają wystarczającą ilośc wody
-niektóre rośliny rozwijają się tylko w okresie opadów na pustyni
-także mgła jest życiodajną postacią wody

SORKI NIE MAM O ZWIERZĘTACH ;//