Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T22:59:31+01:00
Jeśli kolejna liczba po cyfrze setek ( lub dziesiątek) to 1,2,3,4 zaokrąglamy w dół, jeśli 5,6,7,8,9 zaokrąglamy w górę.
1 5 1
2009-11-03T23:00:51+01:00
Opisz zasadę zaokrąglania do setki i do dziesiątych części.

do setki tzn, liczysz pełne setki , na końcu musi być conajmniej 2 zera. Wyzerowując dziesiątki i jedności zwracasz uwagę ile odrzucasz, czyli patrzysz na cyfrę dziesiątek i jeśli jest 5 i wiecej to podwyższarz cyfrę serek o 1, a jeśli jest 4 i mniej to zostawiasz bez zmian
bo np 61 to już prawie setka, a 36 to za mało do setki i zaokrąglasz do 0

do dziesiątych części jak wyżej tylko patrzysz na cyfreczęści setnych czyli druga cyfrę po przecinku.
1 5 1
2009-11-03T23:02:00+01:00
O wyniku zaokrąglania do dziesiątek decyduje cyfra jedności
Gdy cyfra jednosci jest 0,1,2,3,4 zaokraglamy w dół.
Gdy cyfra jednosci jest 5,6,7,8,9 zaokraglamy w góre np.

184~180
51~50
392~390

O wyniki zaokrąglania do setek decyduja cyfra dziesiątek
Gdy cyfra jednosci jest 0,1,2,3,4 zaokraglamy w dół.
Gdy cyfra jednosci jest 5,6,7,8,9 zaokraglamy w góre np.

1513~1500
29939~29900
750~800
1 1 1