Mam problem z Zadaniem z matmy "Zapisywanie wyrażeń algebraicznych".Jednak prosiłabym również o wytłumaczenie jak to zrobić gdyż pani pytając zadania,pytaj jak je zrobiliśmy ;//.

1.Zapisz liczbę 3 cyfrową,której cyfrą setek jest x,cyfrą jedności
z a cyfrą dziesiątek y.
2.Zapisz liczbę 2 cyfrową której cyfrą dziesiątek jest x, a cyfra jedności jest o 2 większa.
3.Przyjrzyj się się poniższym rysunkom.[ZAŁĄCZNIK]
Jeden kwadrat ułożono z 4 zapałek,dwa kwadraty z 7 zapałek itd. Ile zapałek potrzeba do ułożenia w podobny sposób 10 kwadratów?Ile zapałek potrzeba do ułożenia n kwadratów.?
4.Strony pewnej książki ponumerowano liczbami 1,2,3,4, itd.
aż do n,gdzie n jest liczbą 3 cyfrową.Zapisz w postaci wyrażenia algebraicznego,ilu cyfr użyto do ponumerowania stron tej książki.

2

Odpowiedzi

2010-04-12T16:54:34+02:00
1,
Cyfra setek-x
Cyra jedności-z
Cyfra dziesiątek-y
liczba xyz
2,
Cyfra dziesiątek x
cyfra jedności o 2 większa
cyfra jedności 2+x=2x
liczba x2x
3,
1-4zapałki 2-7zapałek
10-31zapałek 4*10=40 40-9=31 narysuj kwadraty i se policz jak nie wierzysz policz

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T17:00:45+02:00
1. 100x+10y+z
Już tłumaczę :Przykładowo Jak miałabyś zapisać liczbę 234 za pomocą tego sposobu to(chyba robiliście to w podstawówce):
2 mnożysz razy 100 bo to liczba setek
3 mnozysz razy 10 bo to liczba dziesiatek
a 4 razy 1 bo to liczba jedności
po tym sumujesz to czyli:2*100+3*10+4*1=200+30+4=234:)

2. x*10+x+2
No i znowu przykład:46
zapisujesz:
4*10-bo to jest liczba dziesiątek(patrz.zad 1)
a x+2 dla tego że skoro x to CYFRA dziesiątek a jedności jest o 2 większa no to x+2 na przykładzie no to 4+2=6
i sumujesz:4*10+4+2=40+6=46

3. 4*10-9


a to ponieważ skoro jeżeli masz 2 domki to mnożysz 4 *2 i odejmusz 1 to jak masz 3 domki to mnożysz 4*3 i odejmujesz 2 jeżeli 4 no to 4*4-3 itd.


a z n no to 4*n-(n-1)

a to dlatego że nie wiemy ile jest domków więc za ilość domków podkładamy n no i wychodzi 4*n zauważ że zawsze to co odejmujesz liczbe której wartosc jest równa ilczbie domków - 1


4. 9*1+90*2+[(n-99)*3)]

w książce będzie 9 stron jednocyfrowych więc 9*1
będzie też 90 dwucyfrowych(99 w sumie do tej pory a ze 9 jest jednocyfrowych więc dwucyfrowych jest 99-9 czyli 90) a skoro dwucyfrowych to 90*2

no i w końcu trzycyfrowe liczb trzycyfrowych będzie n-99 no bo skoro n to są wszystkie strony a 99 jest jedno albo dwu cyfrowych więc trzy cyfrowych będzie n-99 no i razy 3 bo to trzy cyfrowe a skoro to ma być ile w sumie będzie CYFR no to 9*1 +90*2+[(n-99)*3]
Mam nadzieję że pomogłam Pzdr:)
1 5 1